Zakázkové riešenie pre Plzeňský Prazdroj
Na základe dodaného vzhľadu od
Plzeňského Prazdroja (ďalej len PP) sme mali vytvoriť eshop, ktorého ciele sú nasledujúce:
- rozšíriť predaj a zvýšiť objem predaja reklamných predmetov medzi fanúšikmi PP
- zjednodušiť objednávanie reklamných predmetov odberateľom PP – hotely, restaurácie, pivnice, hostince
- ponúknuť zamestnancom PP možnosť nakupovať reklamné predmety za zvýhodnenú cenu
Od nášho klienta sme ďalej obdržali tieto špecifické požiadavky:
- automatická synchronizácia zákazníkov eshopu zo systému SAP – zamestnanci, obchodní partneri
- automatická aktualizácia katalógu tovaru
- správa objednávok z viacerých miest
- ponuka tovaru rozdelená podľa zákazníkov eshopu – tzn. iný tovar sa bude zobrazovať bežným zákazníkom a iný tovar obchodným partnerom
- pre každú značku špecifický vzhľad za podmienky spoločnej správy eshopu
- dopravné a platobné metódy budú pre každú skupinu zákazníkov iné
Zákazníci eshopu
Na eshope PP sme riešili 2 základné požiadavky – prvotný import zamestnancov a odberateľov a následné aktualizácie týchto zákazníkov.
Prvou požiadavkou Plzeňského Prazdroja bolo
naimportovať cca 3 000 zamestnancov a vyše 50 000 obchodných partnerov.
Dalšou požiadavkou bola
automatická aktualizácia týchto zákazníkov. Napr.: prijatie nového zamestnanca znamená zapísanie tohoto zamestnanca ako zákazníka na eshope. Na druhej strane prepustenie zamestnanca znamená zamedzenie možnosti nakupovať na eshope za výhodnejších podmienok. Pre toto riešenie sme
súčasný modul importu rozšířili o ďalšie funkcie - konverzia súboru, časovač, kontrola stavu aktualizácie.
Správa objednávok z viacerých miest
Plzeňský Prazdroj využíva na distribúciu reklamného tovaru 2 miesta – Plzeň a Brno, pričom každé z nich vybavuje objednávky určitej skupiny zákazníkov. Z tohoto dôvodu sme vytvorili
webovú administráciu objednávok s personifikovaným prístupom - po prihlásení sa zobrazia konkrétnemu skladníkovi len objednávky jeho zákazníkov.
Ponuka tovaru na eshope podľa typu zákazníkov
Niektorý reklamný tovar je určený len
obchodným partnerom a nie je možné ho zobrazovať a predávať bežným zákazníkom. Túto požiadavku sme vyriešili nasledovne. Každému tovaru sme pridelili určitý príznak, ktorý zodpovedá danej skupine zákazníkov. Po identifikácii skupiny zákazníka na eshope zobrazujeme len tovar s príznakom, ktorý zodpovedá jeho skupine. Rôzne ceny pre rôzne skupiny zákazníkov sú v inShopu samozrejmosťou.
Špecifický vzhľad pre každú značku
Plzeňský Prazdroj predáva na trhu niekoľko značiek piva - Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast, Velkopopovický kozel, Birell, Master. Každá z týchto značiek má svoj vlastný okruh zákazníkov a tomu zodpovedajúci špecifický design. Mali sme za úlohu postaviť eshop tak, aby
každá značka mala svoj špecifický vzhľad – napr.: časť eshopu Kozel je v designu Velkopopovického Kozla. Ďalšia podmienka zo strany PP však bola, aby bol
eshop fyzicky len jedna aplikácia. Tzn.
na jednej aplikácii eshopu docieliť efekt zdanlivo niekoľkých oddelených eshopov. Táto funkčnosť je vyriešená možnosťou nastaviť pre rôzne kategórie rôzne vzhľady a ďalšou zakázkovou úpravou.
Rôzne metódy doručenia tovaru
Distribúcia tovaru sa pre každú skupinu zákazníkov vykonáva z rôzneho miesta republiky. Museli sme riešiť nastavenie
rôznych platobných a doručovacích metód týmto rôznym skupinám zákazníkov. inShop umožňuje nastaviť
pre určitý typ dopravy určité druhy platieb. Túto funkciu sme ďalej rozšírili o zisťovanie typu zákazníka a tým sme docielili splnenie požiadavky.
Eshop Plzeňského Prazdroja sa samozrejme ďalej vyvíja a ďalším výrazným rozšírením bude implementácia anglickej verzie.