SEO - spôsob, ako zvýšiť zisky
SEO je skratkou anglickej frázy „search engine optimization“. Do slovenčiny sa prekladá ako „optimalizácia pre vyhľadávače“. Cieľom optimalizácie je
dosiahnuť vyššiu návštevnosť e-shopu. Ďalej je dôležité optimalizáciou
zasiahnuť správnu cieľovú skupinu zákazníkov. Jedine tak sa zvýšená návštevnosť prejaví vo
vyšších objemoch predajov, tržbách a zisku.
V praxi sa optimalizácia vykonáva pomocou
výberu kľúčových slov, ktoré sú zároveň
často vyhľadávané vo vyhľadávačoch (google.com, zoznam.sk) a zároveň
dobre vystihujú obsah optimalizovanej stránky (e-shopu). Výsledkom je
lepšia pozícia vo výsledkoch hľadania na zvolené kľúčové slová (napr. po zadání frázy „kvalitná detská obuv“ do vyhľadávača sa objaví odkaz na Váš e-shop s detskou obuvou).
Zoner inShop 4 je optimalizovaný pre vyhľadávače a disponuje funkciami, ktoré umožňujú viesť SEO kampaň podľa predstáv obchodníka.
Ukážky umiestnenia našich eshopov vo vyhľadávačoch
www.e-kulecniky.cz (hľadáné: kulečníky)
www.e-kulecniky.cz (hľadané: stolní fotbaly)
www.e-pletivo.cz (hľadané: pletivo)
Formát adresy - pekné URL
Tzv. „pekné URL“ sú zásadnou vlastnosťou e-shopu uľahčujúci vyhľadávaču nájsť hľadanú frázu priamo vo Vašem e-shope. V internetovej adrese sa namiesto ničnehovoriacich znakov a čísel objavujú názvy oddelení, členení, kategórií a názvy výrobkov.
Pekná URL: http://www.inshop.cz/rukavice/rukavice-basic.html
„Štandardná“ URL: http://www.inshop.cz/ ?str=ruk&id=4
Dostupné sú rôzne nastavenia, týkajúce sa formátu adresy a jeho štruktúry:
- Všetky pekné URL začínať zvoleným adresárom.
- Vkladať do peknej URL názov oddelenia.
- Vkladať do peknej URL názov členenia.
- Stromová štruktúra kategórií - nepoužívať, používať len poslednú úroveň stromu, používať celú štruktúru kategórií.
- Adresa kategórie ako adresár (končí lomkou).
- Jazyk je súčásťou adresy – nikdy, vždy okrem východzieho jazyka, vždy.
Formát názvu výrobku
Nastavenia, spojené s formátom názvu výrobku v internetovej adrese:
- Prevádzať na malé písmená.
- Odstraňovat diakritiku.
- Špeciálne znaky – nechávať bez zmeny, nahradzovať, vynechávať.
- Znak na oddeľovanie slov.
- Používať príponu.
- Uprednostňovať vlastné názvy pred automaticky generovanými.
- Katalógové číslo výrobku – nebude súčásťou URL, pridávať za názov výrobku, predávať ako parameter GET.
Presmerovanie domén
Z hľadiska SEO je vhodné používať len jednu verziu názvu domény (http://www.inshop.sk alebo http://inshop.sk):
- Nechávať doménu bez zmeny.
- Z domény s WWW presmerovávať na doménu bez WWW.
- Z domény bez WWW presmerovávať na doménu s WWW.
- Vždy presmerovávať na zadanú doménu.
Optimalizácia oddelení, členení, kategórií a tovaru
U jednotlivých položiek štruktúry katalógu je možné upravovať tieto nastavenia týkajúce sa optimalizácie pre vyhľadávače:
- Vkladať do odkazu vlastný text namiesto automaticky generovaného.
- Použiť iný titulok stránky, ako názov výrobku.
- Zadanie popisu stránky (HTML tag „description“).
- Zadanie kľúčových slov stránky (HTML tag „keywords“).